Екскурсія № 1
Тема. Різноманітність тварин краю, де ти живеш.
Мета: розглянути різноманітність тварин певної екосистеми, навчитися
визначати їх місце в системі класифікації, розподіляти їх в різні екологічні
групи, складати можливі трофічні ланцюги.
Завдання екскурсії.
1.
Назвіть екосистему,
яку ви будете вивчати (паркова зона міста, садок тощо).
2.
Охарактеризуйте її
(абіотичні фактори: освітленість, тип і стан грунту, вологість тощо; біотичні
фактори: рослинне угруповання: які рослини переважають).
3. Проведіть спостереження за тим, які тварини живуть у даній екосистемі. Запишіть список цих тварин і розподіліть їх за таксономічними групами (колонки у таблиці можна змінювати).
Тип Кільчасті черви |
Тип Молюски |
Тип Членистоногі |
Тип Хордові |
|||||
Павуки |
Комахи |
Риби |
Амфібії |
Рептилії |
Птахи |
Ссавці |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
Розподіліть тварин
за екологічними групами по відношенню до світла, вологості та ін. Яке
середовище вони займають?
5. Складіть можливі харчові ланцюги (2-3).
6.
За підсумками
екскурсії зробіть висновок.
Екскурсія № 2.
Тема. Вплив антропогенних факторів на тваринний світ.
Мета: розглянути вплив антропогенних факторів на
тваринний світ; запропонувати способи зберігання тварин в екосистемах.
Завдання екскурсії.
1. Назвіть екосистему, яку ви досліджуєте.
2. Які тварини її заселяють?
3. Назвіть антропічні фактори, які впливають на дану
екосистему. Як саме вони впливають?
4. Запропонуйте заходи для збереження тварин у даній
екосистемі.
Висновок.
Вид тварин або угруповання | Форма поведінки | Вроджена чи набута | Що забезпечує |
Фрагмент відео № 1 | |||
Фрагмент відео № 2 | |||
Фрагмент відео № 2 | |||
А (диі. додаток) | |||
Б | |||
В | |||
Г |
Г) Пташенята дрозда пищать, коли голодні. Вони широко відкривають дзьоби, коли з’являється матір.
Презентація "Поведінка тварин"
посилання
Научіння відео
посилання
способи орієнтування
посилання https://www.youtube.com/watch?v=NeXgl-kn7R8
Практична
робота № 1.
Тема.
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах.
Мета: виявити риси
пристосованості різних видів комах до способу життя; закріпити знання про
середовище існування та істотні ознаки комах.
Обладнання: ілюстрації комах,
короткий опис комах, підручник
Хід роботи
1.
Прочитайте опис
комах, уважно розгляньте їх, зверніть увагу на крила, кінцівки, очі, форму
тіла. Назвіть середовище існування та спосіб життя цих тварин, визначте
декілька рис пристосованості до їхнього способу життя.
Вовчок
звичайний.
Комаха з ряду Прямокрилі, в Україні поширена всюди.
Видовжене тіло, ротовий апарат гризучого типу. Живе у грунті, літає вночі,
добре плаває. Природні місцеіснування – заплави річок, озер, боліт, зрошувані
та добре угноєні поля. Живуть
y норах — довгих (50-100 см) горизонтальних ходах, розміщених під
поверхнею ґрунту.
Плавунець облямований
Жук з ряду Твердокрилі. Має дві пари крил, ротовий апарат
гризучого типу. Поширені
у прісноводних водно-болотних угіддях, багатих рослинністю, і можуть
зустрічатися по всій Європі По суші пересуваєтися практично не може, вміє
літати. Активний хижак, живиться дрібними комахами, що впали у воду, рибками та
жабками, може поїдати загиблих тварин.
Дозорець-імператор
Представник ряду Бабки. Самці мають блакитне забарвлення,
а самки – зелене. Місцеіснуваннями є узлісся та лісові галявини, ділянки вздовж
берегів водойм. Хижаки, живляться дрібними літаючими комахами.
2. Заповніть таблицю
Назва виду |
Середовище існування |
Спосіб життя |
Риси пристосованості |
Вовчок звичайний |
|||
Плавунець облямований |
|||
Дозорець-імператор |
3. Зробіть висновок виконаної роботи
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.